13 November 2010

CRŠ 2010: Report

Evo, prošlo je tjedan dana, slegli se dojmovi, pa da napišem riječ-dvije.
Prošli put sam u Zagrebu bio neispavan (24hCS), a ovaj put sam pak išao bolestan. Ipak je CRŠ samo jednom godišnje, a upale grla svako malo. :)

I nisam požalio.

Nesretna trinajstica, ha? Ne u slučaju CRŠ-a! Trinaest godina, eh...
Još se sjećam prvog festivala kao da je bio jučer. Svi su bili viši od mene, imali duge kose i bili mršavi. Danas, pa... malo su se izmijenile uloge (iako su akteri ostali isti). Dobro, Tico je i dalje viši od mene.

Bilo je tu uspona i padova, tijekom godina. Propustio sam svega nekoliko festivala, a neki mi kažu da je onaj u Tkalči bio najbolji. Ne znam; iz moje subjektivne perspektive plasirani su ovako:

BRONCA ide prvom festivalu iz 1998., jer 'prvi je uvijek najbolji'. E, a zašto onda bronca? Kad se sve zbroji i oduzme, bio sam klinac koji je tada još čitao Miki Mausa i nije kužio što je to zapravo nacrtano na naslovnici strip-albuma Duboko i slano, ali je festival u cjelini ostavio trajan utjecaj. Dobio sam tada onu plaketu 'Mladi lav' i strip paket i album Ken Parker kojeg mi je potpisao sam Milazzo. Još uvijek ne volim Kena Parkera, mislim da nikada i neću, al' jebiga, dobar pokušaj. Bitno je da su u strip paketu bili i Miki Mausi.

SREBRO ide onom festivalu iz 2005. ili tako nekako, kad je Septica svirala. Zapravo, mislim da je Septica ukrala festival. A onda su Septici ukrali table. Ne sjećam ga se toliko zbog stripa koliko zbog dobrog provoda. A to je upravo ono što ovih dana tražim od CRŠ-a.

ZLATO, stoga, ide trinaestome CRŠ-u (da, ovome od prošli vikend)! Jer bilo je i stripa i provoda! Konačno malo druženja u društvu stripaša; sigurno ne prelazim 300 km s namjerom da bih kupio strip na popustu i vratio se kući. Anegdotalno, moj susret s organizatorom prošloga vikenda:

"Jes' ti onaj iz Osijeka?"
"Da. Domagoj. Drago mi je."
"R...Ra... Rupčić?"
"Rapčak."
"Jes' ti nešto prošle godine bio nezadovoljan organizacijom?"

Hm, čini se da jesam. U moju obranu, moram napomenuti da je moj doživljaj CRŠ-a posve subjektivan; ne pišem ja tu nekakve recenzije za kakav portal ili novine. Pisalo je u programu 'autori crtaju za publiku', al' se to svelo na 'prepoznaj autora i ugnjavi ga da ti nešto nacrta u polumračnoj prostoriji.' Znam da organizator u ovom slučaju nema kontrolu nad autorima i sve ovisi o dobroj volji, ali tome znatno pomaže dobra atmosfera (ah, inače obožavam polumračne prostorije, ali ponekad nisu najsretnije rješenje, ne?)

S druge strane, tu su i događanja. Opet, priznajem, nije organizator kriv ako se meni ne sviđa program (a da se većini sviđa), ali onda pokušavam što više izvući iz ono malo što mi se sviđa. Naravno da je dojam na kraju loš ako je baš taj dio programa sfušaren.

No, koliko mi je prošlogodišnji CRŠ bio bezveze, toliko mi je ovaj bio dobar! Ponajviše zbog tri stvari:  
1) Ivinog predavanja o bojanju; konačno sam skontao neke trikove u Photoshopu koje sam bio prelijen otkriti sam. Ive, bilo je poučno!
2) Chaykinovih predavanja o stripu; lik je lud sto gradi, pun sebe i američkih 'mudrosti', ali održao je vrlo zanimljive seminare; mislim da sam i tu ponešto naučio (iako prezirem Marvel).
3) druženja; tu je opet bio Mejo, naravno, ali i neki drugi: Maksim, Macan, Dino, Jurica, Dupli, Filip, Bob, Džuka, Ive, te mnogi treći koji nemaju blog ili nisu zaslužili da ih imenujem! Hehe, šala mala, pozdrav svima nabrojanima, ali i onima koje sam zaboravio spomenuti. Pozdrav Dekari i Peki-bratu-od-Mikice! Pozdrav Biuku! Pozdrav Slavenu!
Bilo je lijepo malo se i podružiti s ljudima s 24-satnog crtanja, kao i nekim od ranije poznatim facama (i nekim novim, naravno!). Jer ja se volim družiti; čavrljati, raspravljati, pravit se pametan il' duhovit. Dino se našalio da skupljam ljude kao Pokemone, putem prema pivnici Medvedgrad. Pa što? Svi znaju da je pivo bolje u dobrom društvu, a društvo bolje nakon dobrog piva. :D

Ovogodišnjem iskustvu znatno su pridonijeli i gosti. Već spomenutog Chaykina (i njegov rad) nisam ranije poznavao, ali svejedno je bio super. Stan Sakai i oni Francuzi također spadaju u malu grupu stranih (čitaj: ne-jugoslavenskih) gostiju CRŠ-a čije stripove čak i volim. Žao mi je što nisam ugrabio nijedan crtež, ali nije mi se čekalo u redu dok je bilo zanimljivijih zbivanja u blizini. :)

I eto, tako, završio je meni najbolji CRŠ dosada.
Još jedan pozdrav svima, a isprike onima koje sam zagnjavio.
A sada nastavljamo u revijalnom tonu...

5 comments:

dzuka said...

ne bih se sad bas upusto u rangiranje svih crs-eva (a bio sam na svima) ali ovaj mi je svakako jedan od najboljih!
i da, onaj u tkalci, tj. u kaptol centru mi jos uvijek drzi vrh. u velikoj mjeri zbog prostora u kojem je odrzan. uzasno sam zavidan beogradskom skc-u koji ima svoj prostor u kojem se odrzava salon. velika je to objektivna, logisticka prednost. sve je tamo - izlozbeni prostor, birtija, mjesto za shtandove, prostorije za predavanja i promocije, a sve u centru grada. zajebano je kad svake godine iznova moras dogovarat podstanarstvo za festival.
ove godine mi je bilo super prvenstveno zbog chaykina koji nas je odusevio. bili su sakai (stan, a ne steve) i romero, koji imaju svoje fanove ovdje i sigurno ih usrecili. lincoln ekipa, shtef i aleksa, iztok, stvarno za svakog ponesto. osim za bonelijevce.>:)
razjedinjenost mjesta na kojem se odrzavalo nije bilo problem jer je sve bilo blizu, a nebo nas je pocastilo ljepim vremenom!
puno je ljudi koje znam od svakud doslo i to je isto ovaj festival napravilo festivalom, a ne nasom privatnom prcijom. bas sam sretan i zadovoljan ove godine! : )

Domigorgon said...

Istina, puno je bolje kad imaš sve na jednom mjestu. Nisam još išao u Beograd, nisam imao putovnicu. Možda odem jednom...

Hehe, naravno da je Stan, nisam razmišljao kad sam pisao (evo, ispravljeno). :D

Je, festival bez Bonelijevaca je festival za mene. Daboga se izgubili u Darkvudu. }:)

jurica said...

meni je isto bio super ovogodišnji CRŠ. zahvaljujem to nikakvim očekivanjima i dobrom društvu.

gosti su isto bili super! Sakaia sam čak i vidio (na ulici na tri sekunde), a niti na jednom predavanju, predstavljanju itd. koliko se mogu sjetiti uopće nisam bio.

to ću i odsad prakticirati.

samo se gubi vrijeme koje se ugodnije iskoristi na pivu i partiji razgovora.

fab said...

Meni je ovaj CRS bio zaista dobar, predobar!!! Pored gostiju koji su bili izvrsni, slazem se sa dzukom, steta sto su dogadjanja bila malo dislocirana, pa je trebalo trcati sa jednoga na drugo. jedino mi je jako zao sto sa tobom dzuka nisam uspio porazgovarati, nista vise od sama pozdrava, onda bih ga zasigurno ocijenio kao odlocnim!!

Maxim said...

Ja sam bil samo na dva CRŠ-a, onom prošlom, koji mi nie dobro sjel(zbog kojekakvih drugih okolnosti, nevezenih i vezanih), i ovom, koji je dobro sjel, al ipak onaj Picikato mi se u par posjeta, okružen stripašima, pretvorio u pravi strip-brlog, i zapravo, on je zaokružio solidan dojam o CRŠ-u, iako nije bio dio CRŠ-a. :)