01 September 2010

Top 10 Films (7)

You know, I think this Christmas thing is not as tricky as it seems! 
But why should they have all the fun? It should belong to anyone! 
Not anyone, in fact, but me! Why, I could make a Christmas tree!
And there's not a reason I can find, I couldn't have a Christmastime! 
I bet I could improve it, too! And that's exactly what I'll do!

#7: Nightmare Before Christmas

Danas je ful guba biti ljubitelj NBC-a, posebno ako briješ na goth, jer Jack je tako cool na majici ili torbici, ali moram naglasiti da sam ga ja volio prije nego je to postalo 'in'. Naime, prvi put sam otkrio NBC (i Burtona) još tamo negdje krajem prošloga stoljeća, dok sam pohađao Školu crtanog filma. Sad me uvijek asocira na to razdoblje - zadnje tri godine moga života u Zagrebu - kada smo u spomenutoj 'školi' dangubili gledajući animirane filmove više nego crtajući ih. Ah, to su bila vremena.
Tada sam ga gledao prvi put, i bio strašno zadivljen.
Kad sam se vratio u Vukovar postalo je mnogo teže nabaviti filmove, čak i piratske (bilo je to vrijeme sporog interneta i videoteka u kojima su bili samo novi filmovi). Morao sam čekati koju godinu, dok nisam otkrio da je profa iz njemačkog ljubiteljica Burtona (moje zanimanje za istoga mi je osiguralo dvojke na kraju godine).
OK, sad opet valja naglasiti da NBC nije režirao Tim Burton (to sam doznao tek kasnije; svi uvijek misle da je to Burtonovo djelo, ali on je samo napisao pjesmu po kojoj je film baziran), već Henry Selick, a uz Dannyja Elfmana (koji je skladao glazbu i napisao pjesme, te pjevao glavnu ulogu*) oni čine dvojac najzaslužniji za kvalitetu kojom odlikuje. I, naravno, svi oni divni, strpljivi animatori.

Nedavno je Selick režirao i Coraline, koja uz Chicken Run i Wallace & Gromit čini jedan od najboljih animiranih filmova (stop-motion gazi CGI svaki dan u tjednu). Ipak, NBC mi ostaje najdraži.

--
* I tako sam ja otkrio Oingo Boingo.
 

5 comments:

jurica said...

"svi uvijek misle da je to Burtonovo djelo, ali on je samo napisao pjesmu po kojoj je film baziran"

ha ha! u krivu si!

gledaj Burtonov najpoznatiji crtić iz vremena dok je još bio samo animator - Vincent - i zabavljaj se kako se likovi iz NBC pojavljuju u sporednim ulogama na rubovima ekrana i sl. još 1982! elem - dizajn likova je DEFINITIVNO Burtonova zamisao. ne samo pjesma.

a i sjećam se "making of" (da, ja sam toliko star da sam gledao NBC u kinu i making of na televiziji dok su se making ofovi još prikazivali skoro redovito na HTV-u) u kojem Burton i Selick filozofiraju kako je to Burtonovo djelo, samo ovaj nije imao živaca sjediti sa animatorima i nadgledati ih dok godinama rade (što je bizarno jer je Burton sam godinama kod Disneya radio kao animator, ali dobro).

uglavnom, po samoj estetici i tonu filma je očigledno da se radi o Burtonovom filmu, iako vjerojatno ne bi bio tako discipliniran, precizan i sažet da nije Selicka...

Maxim said...

>a i sjećam se "making of" (da, ja sam toliko star da sam gledao NBC u kinu i making of na televiziji dok su se making ofovi još prikazivali skoro redovito na HTV-u) u kojem Burton i Selick filozofiraju kako je to Burtonovo djelo, samo ovaj nije imao živaca sjediti sa animatorima i nadgledati ih dok godinama rade (što je bizarno jer je Burton sam godinama kod Disneya radio kao animator, ali dobro).<


Aaa To je to!

Jel'da da se ta emisija na HTV-u zvala "Movie Magic" ili tako nešto?

Ko klinac sam gledao svaku epizodu, pa i tu sa NBC-om. :)

Domigorgon said...

Vid' ga, jedva dočekao da pobije tvrdnju. :D Dobro, gledao sam Vincenta i sličnosti su očite, kontam ja da je dosta toga u filmu Burtonovo, ali baš to, "njemu se nije dalo raditi pa je uposlio Selicka", to je po meni ono glavno. Imao je određeni input, ali nije 'njegov' film onako kako ljudi to često misle. Nedavno je isti slučaj bio i sa onim '9', gdje je Burton bio samo producent, a opet su mnogi pomislili da je to 'njegovo' (čitaj: da je redatelj i da je kompletni input njegov).

jurica said...

"Vid' ga, jedva dočekao da pobije tvrdnju"

ako sam po nečemu znan, onda sam znan kao pizda i picajzla ;-)

sve u svemu, slažem se, film nije Burtonovo autorsko djelo, ali ne stoji ni "samo napisao pjesmu".

nema veze.

btw. jesam li ti rekao da su ti plakati za filmove briljantni (Forrest Gump je bezveze, ali ostali su superduper).

@Maksim

Filmska čarolija se zbilja prikazivala. i gledao sam svaki tjedan. ali prikazivali su se i Making of-ovi filmova koji su trenutno u kinu.

btw. znaš zašto više nema Movie magic ni sličnih emisija? ono - tko bi gledao uvijek jedno te isto: i onda tristo geekova sjedne za kompjutere i stvaraju magiju.

nekad je to bilo uzbudljivo - makete, snimanje sa pola kamere zamračene, snimanje istovremeno jednog lika blizu kamere (Daryl Hannah kao divovska pička) i drugog petsto metara dalje dok glumci pokušavaju ostariti "eye contact".

jebote - to je bilo kao mađioničarski trikovi.

Maxim said...

Hahah...istina, kompjuteri i geekovi ubiše filmsku čaroliju, nažalost.

To je valjda i razlog zašto volim Aardman, oni sa kao neki bunt protiv svega toga, i dalje piče po svom i svaki put se razlika vidi u finalnom proizvodu, "robot" ne može zamjenit čovjeka.

Prije je čak i onaj kič šit serijal Neverending Story izgledao čudesno, bar u toj emisiji ako ništa. :)