13 March 2012

Jean "Moebius" Giraud (1938 - 2012)


Ako bismo ikoga u svijetu stripa mogli smatrati zvijezdom, onda je to bio Moebius.
Moj prvi susret s njegovim radom u biti se dogodio preko Endema (onog Ticinog fanzina kojeg se neki možda sjećaju). Ne izravno, već kroz hommage kadrove maznute iz Inkala.
Zapravo, kad bolje razmislim... Sjećam se da sam se sa kadrom Difoolovog pada u provaliju susreo u tamo nekom izdanju Modre Laste, kada je Macan u nekoliko brojeva pisao o povijesti stripa...
Godinama sam bio gladan za tim Inkalom, ali ga je bilo nemoguće nabaviti na meni razumljivom jeziku. Tek sam kasnije skužio da je Moebius u biti ista osoba kao Jean Giraud; Poručnika Blueberryja sam viđao na policama u knjižnici, ali me (kao western) u to vrijeme još nije zanimao...

Inkala sam se konačno dočepao prije par godina. Blueberryja sam posudio sve što je bilo u knjižnici i po prvi put čitao dok sam bio na faksu. Nešto malo sam uspio naći među skenovima na Internetu.

Volim one njegove crtice. I perspektive.

Žao mi je što ga više nema. Ali veselim se njegovim stripovima koji tek čekaju da ih pročitam.

No comments: